دفاتر پلمپ

كشتي نجات

دفاتر پلمپ

دفاتر پلمپ

دفاتر پلمپ

 

يكي از اقداماتي كه كليه اشخاص حقيقي و حقوقي پس از ثبت شركت و نيز ثبت برند بايد انجام دهند، ثبت درآمد و هزينه هاي شركت در دفاتر پلمپ است. اين دفتر با امضاي نماينده وزارت دادگستري مورد تاييد اداره ماليات قرار مي گيرد در غير اين صورت هيچ گونه اعتباري نخواهد داشت. با توجه به اهميت آن بايد نسبت به نحوه اخذ و هزينه دفاتر پلمپ شناخت كافي پيدا كنيد. مشاوران ثبت پايتخت شما را در انجام پلمپ دفاتر و تمامي امور ثبتي ياري مي كنند.

 

 

دفاتر قانوني پلمپ چيست؟

 

دفاتري است كه از سوي وزارت دادگستري و نهادهاي مربوطه براي ثبت عملكرد مالي اشخاص حقيقي و حقوقي و نيز جلوگيري از هر گونه تقلب در صورت ها ارائه مي شوند.
مطابق قانون هر شركتي كه فعاليت داشته باشد، بايد درآمد و هزينه هاي شركت را در دفتر روزنامه و دفتر كل وارد كند.
در صورتي كه فعاليتي نداشته باشد بايد اين دفاتر را به صورت سفيد به دارايي تسليم نمايد.
صاحبان شركت ها بايد ظرف مدت 2 ماه پس از ثبت شركت اقدام به دريافت دفاتر كنند.
چنانچه اقدام به اخذ، تكميل و تحويل اين دفاتر نكنند، شركت علي الرئس مي شود.
چون اين دفاتر در اداره ماليات و اداره ثبت شركت ها قبل از هر نوع معامله اي پلمپ مي شوند، اين گونه نامگذاري شده اند.
اين دفاتر يكساله هستند و هر سال بايد براي بررسي حساب ها به اداره دارايي تحويل داده شوند.

كاربرد دفاتر

 

1- تنظيم اظهارنامه مالياتي
2- دريافت كارت بازرگاني
3- اخذ كد اقتصادي

 

چه افرادي مشمول دريافت دفاتر قانوني پلمپ هستند؟

 

1- علاوه بر شركت ها( اشخاص حقوقي)، مطابق با ماده ۹۵ قانون ماليات مستقيم،
تمامي اشخاص حقيقي دارنده كسب و كار( گروه اول آيين نامه)،
اشخاصي كه از سال 91 به بعد مجموع فروش آن ها يا 10 برابر درآمد آن ها بيشتر از سه ميليارد تومان است،
صاحبان امور خدماتي مانند: وكلا و پزشكان كه درآمدشان 1.5 ميليارد بيشتر باشد.
2- تشكل هاي قانوني شامل اتحاديه ها، احزاب و انجمن ها كه قوانين براي آن ها مانند گروه اول است.
گروه هاي زير فارغ از حجم فعاليت شان نيز بايد اين دفاتر را اخذ نمايند.
1- دارندگان كارت بازرگاني
2- صاحبان كارخانه ها، مراكز توليدي و بهره برداري از معدن
3- صاحبان بيمارستان ها و كلينيك ها
4- صرافي ها
5- هتل هاي 3 ستاره و بالاتر
6- فروشگاه هاي زنجيره اي كه از وزارت مربوطه مجوز دريافت كرده اند.

انواع دفاتر تجاري

 

اين دفاتر به دو دسته دفاتر رسمي و غير رسمي تقسيم مي شوند.
الف- دفاتر رسمي شامل:
دفتر روزنامه
دفتر كل
دفتر دارايي
دفتر كپيه
ب- دفاتر غير رسمي شامل دفاتر معين هستند كه اطلاعات جزئي در آن ها وارد مي شود.
توجه داشته باشيد كه امروزه نيازي به پلمپ دفتر دارايي و كپيه نيست.
دفاتر غير رسمي نيز در صورت لزوم استفاده مي شوند.

زمان دريافت دفاتر

 

يك ماه قبل از شروع سال جديد يا با تمام شدن تمام صفحات دفتر قبل از يك سال شما مي توانيد اقدام به دريافت مجدد دفاتر كنيد.

زمان تحويل دفاتر

 

 

قبل از شروع سال مالي بايد اين دفاتر تحويل اداره ماليات داده شوند،
در غير اين صورت جريمه اي را در پي خواهد داشت.

پلمپ دفاتر

 

قبل از ثبت هر گونه اطلاعات در اين دفاتر،ابتدا بايد توسط كارشناسان و نمايندگان وزارت دادگستري و اداره ثبت مورد تاييد و امضا قرار گيرد.
هر صفحه از دفاتر شماره گذاري مي شود و سپس براي پيشگيري از تقلب،
اين دفاتر مورد مهر و امضاي نماينده ثبت قرار مي گيرند.
پس امكان هيچ گونه جابه جايي برگه ها وجود ندارد.
از زمان ثبت درخواست تا رسيدن دفاتر به دست شركت تقريبا 1 ماه زمان مي برد.
براي انجام ثبت دفاتر مالياتي و دريافت آن ها مي توانيد با كارشناسان ما در اين زمينه ارتباط برقرار كنيد.

مدارك لازم براي پلمپ نمودن دفاتر اشخاص حقيقي

 

1- كپي مجوز فعاليت يا پروانه كسب
2- كپي كارت ملي متقاضي
3- اصل اظهارنامه مهر و امضاء شده

 

مدارك لازم براي پلمپ نمودن دفاتر اشخاص حقوقي

 

1- كپي كارت ملي مدير عامل به همراه مهر شركت
2- كپي آگهي روزنامه رسمي تاسيس شركت
3- كپي آگهي روزنامه رسمي تغييرات شركت
4-وكالتنامه يا معرفي نامه براي وكيل يا نماينده شركت

مراحل پلمپ تجاري

 

با مراجعه به سامانه اداره ثبت شركت ها اگر متقاضي،
شخص حقوقي باشد بايد از بخش پلمپ دفاتر تجاري،
شخص حقوقي را انتخاب نمايد و شناسه ملي، شماره تلفن ثابت،
كد پستي و تابعيت خود را وارد نمايد.
متقاضي بايد شروع سال و ماه مالي را بر اساس اساسنامه شركت وارد كند و آدرس محل دريافت دفاتر را به دقت ذكر كند.
توجه داشته باشيد پايان سال مالي توسط سامانه و اداره ثبت تعيين مي گردد.
سپس اطلاعات وارد شده را بررسي كنيد و در صورت صحت آن ها،
گزينه تاييد اطلاعات شخص حقوقي را كليك نماييد تا كد پيگيري براي شما ارسال شود.
پس از آن سمت متقاضي و اطلاعات مربوط به هيات مديره همانند:
سمت، مدت تصدي و … را وارد نماييد.
در فرم دفتر مورد تقاضا، دفتر كل و روزنامه و نيز تعداد صفحات را مشخص كنيد.
و گزينه تاييد اظهارنامه را كليك نماييد.

پيگيري پلمپ تجاري

 

پس از ثبت الكترونيكي و تاييد نهايي مي بايست اصل اظهارنامه مهر و امضاء شده دريافتي از سامانه و مدارك بالا را به اداره ثبت ارسال نماييد.
با دريافت كد پيگيري، گزينه پلمپ دفاتر را كليك كنيد.
در صفحه بعد كد پيگيري و تاريخ ارسال مدارك را در سامانه ثبت كنيد و گزينه پذيرش نهايي را انتخاب نماييد.
در مرحله بعد كارشناس مربوطه پس از بررسي، اجازه پرداخت وجه براي دفاتر از طريق سامانه را مي دهد.
چنانچه فرد متقاضي به دفاتر خاص نياز داشته باشد، بعد از تاييد نهايي با مراجعه به اداره پست شهر خود مي تواند نسبت به اخذ آن ها اقدام كند.
همچنين با فراهم كردن مدارك گفته شده مي توانيد به ثبت پايتخت مراجعه يا با مشاوران ما تماس بگيريد تا امور شما را در اسرع وقت انجام دهند.

نكته:

 

توجه داشته باشيد كه تاريخ درخواست شما در سامانه مبناي شروع سال مالي شركت نيست بلكه بر مبناي اساسنامه است.
اگر در مرحله تاييد اطلاعات شخص حقوقي، مغايرت و اشتباهي در اطلاعات وارده وجود داشته باشد بايد به اداره ثبت مراجعه نماييد.

دلايل رد شدن دفاتر

 

پاك كردن يا مخدوش كردن مندرجات، چنانچه تمام برگه هاي دفتر تمام شده باشد.
استفاده از دفاتري كه پلمپ آن تمام شده و براي سال هاي قبل است ولي داراي برگه مي باشد.
ثبت نكردن تمامي اطلاعات و كالاها و ثبت اطلاعات اشتباه
سفيد بودن بيش از حد صفحات
وارد نكردن اطلاعات شعب شركت
ثبت معاملات زودتر از تاريخ وقوع
ثبت يك فعاليت بين سطرها يا حاشيه ها

هزينه دفاتر پلمپ

 

هزينه دفاتر پلمپ بر مبناي تعداد صفحات (50، 100، 200 برگ)، ثبت الكترونيكي و هزينه پست محاسبه مي شود.
اين هزينه ها در هر سال ممكن است متفاوت باشند.
به منظور اطلاع از آخرين تغييرات با كارشناسان ثبت پايتخت تماس حاصل نماييد.

عدم تسليم دفاتر چقدر جريمه دارد؟

 

مطابق قانون، عدم تكميل يا ارائه دفاتر جريمه اي معادل 20% ماليات دارد.
در صورت رد دفاتر اين جريمه به 10% مي رسد.
از اين رو در صورت ايجاد هر گونه مشكلي در فرآيند كار، وكلا و متخصصين ثبت پايتخت همواره پاسخگوي سوالات شما عزيزان هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.