ثبت برند

كشتي نجات

ثبت برند

 ثبت برند

ثبت برند

 

برند در حقيقت يك علامت اختصاري مختص به هر شركت است كه جهت شناخته شدن محصول و خدمات مورد ارائه آن شركت مورد استفاده قرار مي گيرد. شما كاربران گرامي جهت استعلام ثبت برند شركت خود مي توانيد از تجربه كارشناسان خبره و متخصصين با تجربه ثبت پايتخت بهره ببريد و براي كسب اطلاعات در مورد هزينه ثبت برند با مجموعه ما تماس بگيريد.

ضرورت ثبت برند تجاري در كسب و كار

تنها ثبت شركت براي داشتن كسب و كار موفق كافي نيست،
اگر نام برند خود را ثبت نكرده باشيد به راحتي زمينه سوء استفاده ديگران را فراهم مي كنيد.
1) ثبت علامت تجاري موجب پيشگيري از كپي و سوء استفاده هاي احتمالي از نام محصول و خدمات شما مي شود.
2) باعث شناخته شدن محصول و خدمات و در نتيجه جذب مشتريان بيشتر مي شود.
3) تبليغات شما تاثير بيشتري گذاشته و مخاطبان بيشتري به مشتريان شما تبديل خواهند شد.

راهنماي انتخاب نام برند

 

آشنايي با قوانين نام برند به شما در انتخاب نامي بي نقص كمك شاياني مي كند.
1- نمي توان از اسامي خاص، مشهور و علائم رسمي كشوراستفاده كرد.
2- اسامي مغاير با موازين و اخلاق اسلامي قابل ثبت نمي باشند.
3- نام برند نبايد تكراري باشد و مشابهت 50 در صدي با برند ديگر شانس پذيرش شما را كم مي كند.
4- اعداد و كلمات توصيفي به تنهايي قابل ثبت نمي باشند.
5- برندهايي كه از كلمات عمومي مانند پارچه و… استفاده شده باشند را نمي توان ثبت كرد.
6- استفاده از پرچم، علامت ها و آرم هاي مربوط به سازمان هاي دولتي و منتسب به ايران منع قانوني دارند.
7- استفاده از نام هايي كه تركيبي از كلمات، اعداد، رنگ و … هستند شانس بالاتري براي ثبت دارند.
8- انتخاب اسامي جذاب و متمايز كه باعث ارتباط بيشتر مشتريان شود،
امكان ثبت بالاتري دارند.

آيا مي توان بيش از يك نام تجاري ثبت كرد؟

 

اشخاص حقيقي با داشتن كارت بازرگاني تا 3 برند و اشخاص حقوقي با كارت بازرگاني تا 10 برند را مي توانند ثبت نمايند.
چنانچه كارت بازرگاني داشته باشيد مي توانيد برند خود را لاتين انتخاب كنيد.

 

 

آيا ثبت برند منوط به ثبت شركت است؟

 

خير تمامي اشخاص حقيقي مي توانند برند خود را ثبت نمايند و شماره ثبت دريافت كنند.

مدت اعتبار نام تجاري:

 

نام تجاري براي 10 سال اعتبار دارد و پس از آن 6 ماه فرصت براي تمديد داريد.

استعلام ثبت برند

 

يكي از اقدامات ضروري، استعلام نام هاي تجاري مرتبط است.
تا متوجه شويد عينا يا مشابه نام تجاري شما قبلا ثبت نشده باشد و از پذيرش آن اطمينان بيشتري پيدا كنيد،
از طرفي در وقت و هزينه ها نيز صرفه جويي شود.
تنها كافي است به سامانه ipm.ssaa.ir مراجعه كنيد و گزينه جستجو در علامت تجاري را انتخاب نماييد.
در صفحه جديد اطلاعات درخواست شده همانند: عنوان، طبقه كالا و … را وارد كنيد.
چنانچه در وارد كردن اطلاعات و استعلام ثبت برند تجربه كافي را نداريد با مشاوران ثبت پايتخت تماس حاصل نماييد،
تا با دقت بسيار و به سرعت كار استعلام را براي شما انجام دهند.

هفت گام اساسي در ثبت برند

تمامي مراحل زير را متخصصين ما پيگيري مي كنند و ديگر نيازي به مراجعه حضوري نداريد.

 

1- انتخاب نام مناسب

 

نام انتخابي بايد براساس مواردي كه در بالا ذكر شد، انتخاب شود.

2- استعلام نام برند

 

در بالا به بيان ضرورت، دلايل و نحوه استعلام ثبت برند پرداختيم.

3- تهيه مدارك مورد نياز

 

تمامي مدارك براي اشخاص حقيقي و حقوقي به صورت جداگانه در سايت ثبت پايتخت ذكر شده است،
شما مي توانيد با مراجعه به سايت يا دريافت مشاوره از متخصصين ثبت پايتخت،
مدارك لازم را تهيه نماييد.

4- تهيه اظهارنامه

 

در سامانه مركز مالكيت معنوي به آدرس http://iripo.ssaa.ir ،
قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاري را انتخاب نماييد.
در صفحه جديد اطلاعات و مدارك لازم را با توجه به اين كه شخص حقوقي هستيد يا حقيقي بارگذاري نماييد.
اگر مي خواهيد نام تجاري خود را به صورت لاتين ثبت نماييد،
كارت بازرگاني و نمونه لوگو خود در اندازه 6 در 6 سانتي را در سامانه بارگذاري كنيد.
سپس با پرداخت هزينه، برگه اي به شما نشان داده مي شود كه با پرينت آن و مراجعه به يكي از دفاتر اسناد رسمي،
فرم تاييد اطلاعات را دريافت مي نماييد.
اطلاعات اين فرم را در سامانه مركز مالكيت معنوي بارگذاري كنيد و منتظر دريافت نام كاربري و رمز عبور باشيد.
لازم به ذكر است تمامي اطلاعات را براي پيگيري كارشناسان مربوطه نزد خود نگه داريد.

5- بررسي اظهارنامه

 

درخواست شما توسط 3 كارشناس دادگستري و رئيس اداره علائم تجاري،
به مدت حداقل 15 روز تا يك ماه بررسي مي شود،
در صورت تاييد، پيامكي مبني بر عدم نقص اظهارنامه براي شما ارسال مي شود.
سپس به صورت حضوري براي تشكيل پرونده به اداره مالكيت معنوي مراجعه نماييد.
حتما كپي تمام مدارك و اظهارنامه را همراه خود داشته باشيد.

6- درج آگهي در روزنامه رسمي

 

در اين مرحله از طرف اداره مالكيت معنوي تقاضاي آگهي شما به روزنامه رسمي ارسال مي شود.
پس از واريز هزينه، حدود يك هفته بعد آگهي شما منتشر و به آدرس شما ارسال مي شود.
در صورت مشاهده نقص تنها مي توانيد در مدت 30 روز براي رفع آن اقدام كنيد،
در صورتي كه بعد از اين مدت اعتراض نماييد،
مجددا بايد هزينه پرداخت نماييد تا در روزنامه نوبت دوم به چاپ برسد.

7- دريافت سند برند

 

گام آخر مراجعه به اداره مالكيت معنوي و تحويل يك نسخه از روزنامه رسمي نوبت اول و دوم،
كپي اظهارنامه و 10 نمونه لوگو مي باشد.

هزينه ثبت برند

 

با توجه به تعداد برندها و طبقات مورد نظر و اين موضوع كه شخص حقيقي يا حقوقي است،
هزينه  ثبت برند متغير مي باشند.
همچنين واريزي هاي قانوني مانند: هزينه تهيه مدارك و تكميل اظهارنامه،
هزينه روزنامه هاي رسمي نوبت اول و دوم بر ميزان هزينه ثبت برند تاثير دارند.
مشاوران ثبت پايتخت تمامي مراحل را بدون نقص و با كمترين هزينه حق الزحمه انجام مي دهند.

 

چرا پورسه ثبت نام تجاري از ثبت شركت زمانبرتر است؟

 

يك از دلايل وجود اداره ثبت شركت‌ها در تمامي شهرهاي ايران است،
ولي اداره مالكيت معنوي در تهران واقع شده است و تمامي اظهارنامه ها از سراسر كشور به اين اداره ارسال مي شوند.
دليل ديگر اين است كه شركت در ابتدا ثبت و سپس آگهي آن در يك نوبت روزنامه رسمي چاپ مي شود،
ولي نام تجاري بايد در روزنامه نوبت اول و دوم با 30 روز اختلاف منتشر شود.
كه از زمان تكميل اظهارنامه تا صدور حداقل 45 روز زمان مي برد.

 

خدمات ثبت پايتخت در تمامي امور ثبتي همانند رتبه بندي با مناسب ترين قيمت و بهترين كيفيت به شما عزيزان ارائه مي شود.
شماره هاي تماس:

 

88742720 – 88174757

 

22845837 – 22890428

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.